E.2 Conclusions personals del grup: Reflexió sobre les sorpreses i
dificultats obtingudes en la realització del projecte i en l’adaptació per a
educació primària, sobre l’enriquiment o no que aquesta activitat +la recerca
de referents han aportat al vostre aprenentatge personal/professional,
valoracions del grup en relació al treball en equip etc.
Vicky:
Aquest projecte m’ha agradat molt des del principi. Des del moment que
havíem de fer un autoretrat del grup i teníem moltes coses en comú: viatges,
natura, animals, hobbies, manera de treballar… Aquesta va ser la primer
sorpresa i il·lusió. Les ganes de treballar i de que sortís un treball genial
van anar augmentant.
La primera dificultat va ser treballar-ho amb pinces, més que dificultat li
diria repte. Volíem representar masses coses i de manera abstracte amb pinces,
no sabíem ni com començar! Un cop vam anar tenint idees molt desordenades les
vam començar a ordenar i encaixar dintre del nostre autoretrat i va ser des
d’aquí que vam començar a tirar endavant el projecte.
Pel meu punt de vista el resultat final ha estat molt més satisfactori del
que em pensava que seria en un inici. Entre la cohesió de grup que vam fer, ho
bé que ens ho vam passar mentre treballàvem, tot el que teníem en comú i que
reflectíem en una obra d’art… ha fet que el projecte fos tant valuós.
Aquest projecte ha tornat a desenvolupar aquella part de creativitat que
tots tenim però que ens costa de treure i ja no només això, veure que si tenim una
idea es pot tirar endavant amb ganes i buscant els recursos i maneres. Gràcies
això me’n porto un munt de recursos per dur a terme a l’aula amb els nens i
nenes i veure que no ens hem de posar límits sinó ben al contrari, al principi
alguna cosa pot semblar complicada però quan comences a fer pas a pas
aconsegueixes el resultat que volies.
Ja per últim, agrair a les companyes i company el gran treball en equip que
hem dut a terme pel que ja he dit, quan teníem una idea que d’entrada semblava
molt difícil ens donàvem el suport i buscàvem els recursos per poder-la fer, no
acceptàvem un “no és massa complicat de fer” per resposta. I finalment el bon
clima amb el que hem treballat, era un grup que jo acabava de conèixer i en el vídeo
es veu clarament lo còmodes que hem treballat i això és molt gratificant.
Genís:
La primera activitat va ser molt plaent de fer, tant per la forma de
funcionar que vam tenir com a grup com per el resultat obtingut. la obra va
anar prenent forma a poc a poc, va començar amb una simple idea que poc a poc
va anar agafant forma i no només això, sinó que anava agafant característiques
de cada u de nosaltres. La suma de tots nosaltres va portar a la obra que es va
realitzar.
A més a més, Vam realitzar-ho de forma cooperativa. Cada ú va assumir uns
rols que es van anar adaptant en funció de les necessitats de cada part de
l’escultura o de l’activitat, fins que vam aconseguir entre tots arribar a
aquest objectiu.
Per tant, la meva satisfacció personal va ser molt gran, més que per
l’aspecte físic o la bellesa física, pel significat que aquesta va adoptar.
Laura:
Aquest projecte m’ha enriquit moltíssim, jo mateixa no em podria arribar a
creure que ens sortiria una obra tan especial i bonica. Estic molt orgullosa
del nostre treball i com l’hem dut a terme, de manera grupal, ajudant-nos els
uns als altres i assumint la nostra responsabilitat. Tots els membres del grup
ens hem involucrat molt i hem mantingut una motivació permanent durant tot el
procés.
No obstant, considero que ens ha faltat temps de classe per confeccionar
bastant part de la obra, degut a que la nostra organització en funció del temps
que teníem no ha sigut la millor. De cara al proper treball, ho tindrem
en compte.
Considero que és una bona activitat per a realitzar a primària, sobretot si
implica reflexionar sobre valors com el respecte a la natura i la
conscienciació amb el medi ambient. Tot i així, caldria que els projectes foren
més senzills i no tant abstractes, ja que és possible que nens i nenes de
primària tinguin dificultats per representar alguns elements. També hauríem de
deixar-ne clars els referents, centrant-nos només en alguns concrets.
Com he dit anteriorment, ha estat una feina motivadora i divertida, que
m’ha suposat un aprenentatge sobre l’art i l’expressió en aquest com cap altre
projecte m’ha donat abans. Considero imprescindible posar en pràctica
activitats com aquesta a les aules, ja que promouen molt la creativitat i el
treball en equip.
Marta:
Fer aquest projecte ha estat molt enriquidor i interessant. Per una banda,
hem pogut saber més els uns dels altres ja que mai havíem treballat junts i ens
alguns de nosaltres ens coneixíem poc. M'ha agradat poder conèixer més els meus
companys i haver trobat un punt d'unió amb què hem pogut desenvolupar el
treball. A més, dur a terme el projecte en sí ha estat molt divertit. Hem
treballat de valent però també hem gaudit, tant pensant com ho faríem, com
construint-ho.
Per altra banda, estic molt satisfeta amb el resultat que hem obtingut, hem
tret de nosaltres mateixos la creativitat i originalitat que portem dins i que
poques vegades tenim la oportunitat de treure a la universitat. També m'ha
agradat poder embrutar-nos les mans, pintar, omplir-nos les mans de pega,
arrugar papers... activitats que permeten tot això són motivadores i molt
vivencials, i crec que tant la proposta d'activitat, com la nostra actitud ens
han permès un aprenentatge profitós.
Sofía:
Aquest projecte ha fet que pugéssim
trobar el que teníem en comú tots nosaltres i personalment, m’ha ajudat a
conèixer als meus companys de classe amb els que abans gairebé no havia parlat.
Crec que hem pogut superar el repte de coneixe’ns a nosaltres mateixos amb els
altres, compartir estones per crear un projecte comú prenent decisions
constantment a partir del consens i fins i tot, compartir les nostres passions
relacionades amb la natura, com el slackline i el surf. Cadascú ha aportat el
que volia, estàvem molt motivats i la repartició de la feina ha estat molt
equilibrada, tot resultava molt fluid no hem trobat dificultats en aquest
aspecte.
Es una bona activitat per adaptar a educació primària per què hem pogut
comprovar que a partir d’un únic material tant quotidià com les pinces
les possibilitats d’expressió i creació són il·limitades. En una mateixa
classe els projectes dels nostres companys eren totalment diferents al nostre i
ha estat molt interessant i divertit veure tots els autoretrats de grup.
Valoració global del grup
Com a conclusions finals que podem extreure sobre les valoracions de
cadascú de nosaltres, coincidim que aquesta experiència ens ha omplert d’idees,
motivació i ens ha permès deixar volar la nostra imaginació i creativitat. A
més ens ha fet sentir-nos part d’un grup, coneixe’ns de debò, ja que era la
primera vegada que treballàvem junts.
També ens ha agradat el fet de practicar diverses tècniques manuals, el
treball en grup i ens hem adonat de que els nostres potencials artístics són
molt millors del que en pensàvem. Una molt bona activitat que pot aportar
moltíssimes coses bones en dur-la a terme a l’aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario