martes, 19 de mayo de 2015

E: CONCLUSIONS + AVALUACIÓ /Què hem aprés?+ Què, quan i com avaluar.

E.2 Conclusions personals del grup: Reflexió sobre les sorpreses i dificultats obtingudes en la realització del projecte i en l’adaptació per a educació primària, sobre l’enriquiment o no que aquesta activitat +la recerca de referents han aportat al vostre aprenentatge personal/professional, valoracions del grup en relació al treball en equip etc.

Vicky:
Aquest projecte m’ha agradat molt des del principi. Des del moment que havíem de fer un autoretrat del grup i teníem moltes coses en comú: viatges, natura, animals, hobbies, manera de treballar…  Aquesta va ser la primer sorpresa i il·lusió. Les ganes de treballar i de que sortís un treball genial van anar augmentant.
La primera dificultat va ser treballar-ho amb pinces, més que dificultat li diria repte. Volíem representar masses coses i de manera abstracte amb pinces, no sabíem ni com començar! Un cop vam anar tenint idees molt desordenades les vam començar a ordenar i encaixar dintre del nostre autoretrat i va ser des d’aquí que vam començar a tirar endavant el projecte.
Pel meu punt de vista el resultat final ha estat molt més satisfactori del que em pensava que seria en un inici. Entre la cohesió de grup que vam fer, ho bé que ens ho vam passar mentre treballàvem, tot el que teníem en comú i que reflectíem en una obra d’art… ha fet que el projecte fos tant valuós.
Aquest projecte ha tornat a desenvolupar aquella part de creativitat que tots tenim però que ens costa de treure i ja no només això, veure que si tenim una idea es pot tirar endavant amb ganes i buscant els recursos i maneres. Gràcies això me’n porto un munt de recursos per dur a terme a l’aula amb els nens i nenes i veure que no ens hem de posar límits sinó ben al contrari, al principi alguna cosa pot semblar complicada però quan comences a fer pas a pas aconsegueixes el resultat que volies.
Ja per últim, agrair a les companyes i company el gran treball en equip que hem dut a terme pel que ja he dit, quan teníem una idea que d’entrada semblava molt difícil ens donàvem el suport i buscàvem els recursos per poder-la fer, no acceptàvem un “no és massa complicat de fer” per resposta. I finalment el bon clima amb el que hem treballat, era un grup que jo acabava de conèixer i en el vídeo es veu clarament lo còmodes que hem treballat i això és molt gratificant.

Genís:
La primera activitat va ser molt plaent de fer, tant per la forma de funcionar que vam tenir com a grup com per el resultat obtingut. la obra va anar prenent forma a poc a poc, va començar amb una simple idea que poc a poc va anar agafant forma i no només això, sinó que anava agafant característiques de cada u de nosaltres. La suma de tots nosaltres va portar a la obra que es va realitzar.
A més a més, Vam realitzar-ho de forma cooperativa. Cada ú va assumir uns rols que es van anar adaptant en funció de les necessitats de cada part de l’escultura o de l’activitat, fins que vam aconseguir entre tots arribar a aquest objectiu.
Per tant, la meva satisfacció personal va ser molt gran, més que per l’aspecte físic o la bellesa física, pel significat que aquesta va adoptar.

Laura:
Aquest projecte m’ha enriquit moltíssim, jo mateixa no em podria arribar a creure que ens sortiria una obra tan especial i bonica. Estic molt orgullosa del nostre treball i com l’hem dut a terme, de manera grupal, ajudant-nos els uns als altres i assumint la nostra responsabilitat. Tots els membres del grup ens hem involucrat molt i hem mantingut una motivació permanent durant tot el procés.
No obstant, considero que ens ha faltat temps de classe per confeccionar bastant part de la obra, degut a que la nostra organització en funció del temps que teníem no ha sigut la millor. De cara al proper  treball, ho tindrem en compte.
Considero que és una bona activitat per a realitzar a primària, sobretot si implica reflexionar sobre valors com el respecte a la natura i la conscienciació amb el medi ambient. Tot i així, caldria que els projectes foren més senzills i no tant abstractes, ja que és possible  que nens i nenes de primària tinguin dificultats per representar alguns elements. També hauríem de deixar-ne clars els referents, centrant-nos només en alguns concrets.
Com he dit anteriorment, ha estat una feina motivadora i divertida, que m’ha suposat un aprenentatge sobre l’art i l’expressió en aquest com cap altre projecte m’ha donat abans. Considero imprescindible posar en pràctica activitats com aquesta a les aules, ja que promouen molt la creativitat i el treball en equip.

Marta:
Fer aquest projecte ha estat molt enriquidor i interessant. Per una banda, hem pogut saber més els uns dels altres ja que mai havíem treballat junts i ens alguns de nosaltres ens coneixíem poc. M'ha agradat poder conèixer més els meus companys i haver trobat un punt d'unió amb què hem pogut desenvolupar el treball. A més, dur a terme el projecte en sí ha estat molt divertit. Hem treballat de valent però també hem gaudit, tant pensant com ho faríem, com construint-ho.
Per altra banda, estic molt satisfeta amb el resultat que hem obtingut, hem tret de nosaltres mateixos la creativitat i originalitat que portem dins i que poques vegades tenim la oportunitat de treure a la universitat. També m'ha agradat poder embrutar-nos les mans, pintar, omplir-nos les mans de pega, arrugar papers... activitats que permeten tot això són motivadores i molt vivencials, i crec que tant la proposta d'activitat, com la nostra actitud ens han permès un aprenentatge profitós.

Sofía:
Aquest projecte ha fet que pugéssim trobar el que teníem en comú tots nosaltres i personalment, m’ha ajudat a conèixer als meus companys de classe amb els que abans gairebé no havia parlat. Crec que hem pogut superar el repte de coneixe’ns a nosaltres mateixos amb els altres, compartir estones per crear un projecte comú prenent decisions constantment a partir del consens i fins i tot, compartir les nostres passions relacionades amb la natura, com el slackline i el surf. Cadascú ha aportat el que volia, estàvem molt motivats i la repartició de la feina ha estat molt equilibrada, tot resultava molt fluid no hem trobat dificultats en aquest aspecte.
Es una bona activitat per adaptar a educació primària per què hem pogut comprovar que a partir d’un únic material tant quotidià com les pinces  les possibilitats d’expressió i creació són il·limitades. En una mateixa classe els projectes dels nostres companys eren totalment diferents al nostre i ha estat molt interessant i divertit veure tots els autoretrats de grup.

Valoració global del grup
Com a conclusions finals que podem extreure sobre les valoracions de cadascú de nosaltres, coincidim que aquesta experiència ens ha omplert d’idees, motivació i ens ha permès deixar volar la nostra imaginació i creativitat. A més ens ha fet sentir-nos part d’un grup, coneixe’ns de debò, ja que era la primera vegada que treballàvem junts.

També ens ha agradat el fet de practicar diverses tècniques manuals, el treball en grup i ens hem adonat de que els nostres potencials artístics són molt millors del que en pensàvem. Una molt bona activitat que pot aportar moltíssimes coses bones en dur-la  a terme a l’aula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario