martes, 19 de mayo de 2015

D: OBJECTIUS i COMPETÈNCIES DIDÀCTIQUES/Per què ho hem fet?

D.2 Breu raonament sobre allò que el grup creu que l’exercici aporta a l’aprenentatge del infant: ja sigui específicament sobre les seves capacitats artístiques i/o en relació amb els àmbits del currículum.

Creiem que aquest exercici pot ajudar als infants, per una banda, a reflexionar sobre allò que tenen en comú entre ells i a veure com un repte el fet d'haver de plasmar en una obra aquest punt d'unió que trobin. Per altra banda, és interessant veure les idees que poden sorgir pel fet d'haver d'utilitzar obligatòriament un objecte concret com són les agulles d'estendre, ja que pot despertar la seva originalitat i creativitat. Concretament amb una obra com la nostra, els infants poden treballar aspectes artístics (com fabricar paper matxé, eines i estratègies per construir i decorar, utilització correcta dels materials i identificació i diferenciació d'aquest), també noves tècniques de suport TIC com els vídeos, les presentacions, els murals... i valors i aspectes actitudinals, com poden ser l'amor i el respecte per l'entorn, la importància d'aquest o la individualitat i la globalitat, entre d'altres.

També creiem que l’activitat comporta practicar habilitats manuals (en la construcció de l’obra) i socials (en la reflexió, mediació i diàleg durant tot el procés). Per tant, estem fomentant que l’alumne sàpiga, sàpiga fer i sàpiga ser. Pel que fa als aprenentatges personals, l’alumne és membre d’un conjunt i té la responsabilitat i el compromís d’actuar de manera eficient, participar activament i conviure en comunitat.  
També s’aprèn a treballar l’art abstracte, amb aquesta tasca l’alumne he de ser capaç de representar conceptes no empírics, que no es puguin tocar, ni veure. Per tant, fomentem el pas d’allò palpable a allò sensorial.



És important destacar també que amb aquest projecte podríem treballar aspectes relacionats amb el currículum, com per exemple treballant alguna corrent artística concreta o algun artista i haver de crear obres de l'estil de la corrent o inspirades en aquell l'artista. També, si treballéssim els colors o un conjunt de materials, una condició podria ser també utilitzar aquells colors o aquells materials en tota l'obra. És interessant el fet que, en ser un treball tan obert a tantes possibilitats, poden sortir infinitat d'obres i es pot treballar qualsevol aspecte del currículum de plàstica sempre que es proposi com a condició o com a repte. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario