martes, 19 de mayo de 2015

D: OBJECTIUS i COMPETÈNCIES DIDÀCTIQUES/Per què ho hem fet?

D.3 Breu relació d’unes poques preguntes

Per tal de guiar els infants durant la construcció de la seva obra i per afavorir el seus procés d’aprenentatge, seria important anar fent preguntes als infants perquè reflexionin sobre les seves idees i sobre allò que volen fer. Per una banda, podríem preguntar als infants sobre les idees que tinguin prèviament (Creieu que aquest punt d'unió el compartiu tots? Creieu que fent el projecte d'aquesta manera quedarà clara la idea que voleu mostrar? Heu calculat quant temps us portarà fer l'obra i si s'adequa al temps que tenim a l'aula? Creieu que els materials són adequats i fàcils d'aconseguir?)

Per altra banda, també seria interessant preguntar als infants durant el procés de construcció de l'obra (que passaria si barregéssiu aquests dos colors? Si no us funciona amb un material tan rígid, quin material podem fer servir que sigui més flexible? Entre d'altres).

D.4 Vocabulari bàsic: paraules claus que intervenen en el treball o projecte (noms propis, tècniques, eines). Redefinir-les per a que siguin comprensibles per a l’infant.

En el nostre treball no hem utilitzat cap tècnica concreta o noms pròpis que requereixin ser redefinits per a ser comprensibles per a l'infant. Tot i això, creiem que l'única tècnica quer seria important explicar als infants seria la de la fabricació de paper maché, ja que hi ha diverses maneres de fabricar-lo. Podríem explicar les diferents maneres i després centrar-nos més en aquell que consideréssim més adequada per treballar amb ells.
Per altra banda, creiem que hi ha algunes paraules que seria interessant treballar amb els infants per tal que el treball fos més significatiu tinguessin més clars aquells aspectes que apareixerien al llarg de tot el projecte:

  • Madre tierra/ amor per la natura: La natura és casa nostra, l’he d’estimar i vetllar per ella, no l’hem de destruir.
  • Arbre: L’arbre és la figura que simbolitza el creixement, el pas de la nostra vida, la plenitud. Aquest surt del món i, sense ell, no podríem viure.
  • Globus terraqui: Nosaltres com a conjunt, compromís universal.
  • Equip: Tots junt formem un tot, tothom és important.
  • Individu/ persona: cada persona és diferent, aquesta diferència és bona perquè aporta coses noves.
  •  Vida: la natura dóna vida, dóna salut.





No hay comentarios:

Publicar un comentario